torsdag 5 mars 2009

EPI-LASIK


På söndag om en vecka ska jag utsätta mig för något helt sjukt. Jag ska låta Darth Wader köra in sin ljussabel i mina ögon, typ. Ont och jävligt i några dagar med smärtstillande och svullna ögon men sen blir det förhoppningsvis bye bye brillor och linser. Det finns tydligen lite olika behandlingar men den jag och min fru ska göra (Vi gör den samtidigt) heter EPI-LASIK och innebär inte något kirurgiskt ingrepp där de skär i ögat. Fördelen är att de inte skär i ögat. Den är säkrare och väldigt liten risk att de behöver korrigera ögonen något mer. Nackdelen är att det tar lite längre tid för ögonen att läka och att man kan ha rätt ont i några dagar. Men man får tydligen med sig en påse gott och blandat hem. Smärtstillande, sömntabletter, solbrillor och ögondroppar. Ja sjukt men jag ser fram emot det här trotts allt.

4 kommentarer:

leapox sa...

Me too! Ska bli så jäkla skönt att bli normalseende!

Sebastian Skog sa...

hoppas det går bra

Anonym sa...

Ett par dagars lidande, men ett helt liv utan glasögon kan nog göra att det är värt det :) Lycka till med darth vader :P

Anonym sa...

Känns klart värt några dagars smärta i ögonen.