lördag 14 februari 2009

Självinsikt

Jag tror jag kommit på vad min nästan kroniska huvudvärk kan komma ifrån. Satt och skulle redigera en bild och lyfter upp glasögonen för att klia mig i ögat. Då ser jag plötsligt hur jäkla skarp bilden är. Ner med brillorna igen och allt blir suddigt och oskarpt igen. På avstånd fram till skärmen ser jag mycket bättre utan brillor, men på längre avstånd ser jag bättre med. Jag som alltid har glasögon eller linser har tagit för givet att jag ser bättre med dem på i alla lägen. Nu törs jag inte ens redigera en bild för att jag inte kan lita på ögonen. Så nu blir det brådis att boka en tid hos en optiker. Har för mig att jag hört att dålig syn kan hänga ihop med huvudvärk. Och om huvudvärken försvinner med nya brillor och linser så är det ju bara great :) Okej ett rätt menlöst inlägg för er, men en stor insikt för mig. Och det är min blogg och jag får skriva vad jag vill i den :)

1 kommentarer:

leapox sa...

Ja, så ta tag i problemet och boka tid till nästa helg då! :)