torsdag 26 februari 2009

Megaförkyld

Det känns som jag har snutit ut större delen av min hjärna just nu. Ska uppfinna en bil som går på snor, för där har vi en outtömlig energikälla som tydligen aldrig tar slut. Med ett storpack näsdukar och Nezeril i högsta hugg har jag i dag bildbehandlat klart en massa bilder.
Och vet ni vad jag upptäckte? Eller jag har vetat det ett tag och har jobbat medvetet med det, men det blir så tydligt när jag satt med många bilder som skulle fixas. Jag beskär väldigt sällan bilderna i datorn. Jag beskär redan när jag fotar. Det har ju bara fördelar så länge man har koll på lite komposition. Bilderna tappar ju inte en massa pixlar och att som fotograf våga gå lite närmare motivet ser jag i alla fall bara som positivt.

Nu ska jag logga in på banken och överföra pengar till tråkiga "måste betala" räkningar :(

0 kommentarer: