fredag 20 februari 2009

Att presentera något...lite annorlunda

Här om dagen har jag anmält mig till en beta av ett coolt presentationsprogram. Prezi heter det. Programmet är ju coolt men jag gillar mest resultatet det ger. Är det något jag är trött på så är det Powerpoint och dess stela linjära presentationer. Och tro mig! Det är inte ett litet antal Powerpointpresentationer jag kollar igenom i veckorna.

Efter att ha kikat in på henrik.net/blog som egentligen är den som tipsar om det här så anmälda jag mig och hoppas nu på att jag får prova deras beta. Jag gillar skarpt den där MTV känslan man får av deras stuk på presentationerna. Det påminner om att slänga ut allt på ett stort A0 som en mindmap och sedan glida över det med en kamera för att till sist animera i Flash. Okej det går inte att jämföra med MS Powerpoint alls för det fyller sin funktion för sin målgrupp. Men med Prezi öppnas helt andra möjligheter upp.


Prezi.com skriver dock att de i första hand vill ha folk med pengar eller utvecklingshjälp som betatestare. Men man kan ju alltid prova :D Ta en titt i deras showroom och kolla presentationerna som finns där! www.prezi.com

0 kommentarer: