lördag 21 februari 2009

Lite osäkert

Här kommer ett inlägg jag lite tveksamt bloggar upp. Men om jag skriver lite luddigt och oklart så har jag inte röjt några källor. Och jag måste få ur mig det ;) Här om dagen blev jag nämligen tillfrågad om att jobba som lärare för en kurs på Högskolan i Eskilstuna. Avancerad webbdesign där syftet är att sammanföra programmerare och designers. Låter hur kul och lockande som helst, och bara att bli tillfrågad! Men just den tjänsten är bara två dagar i veckan. Inget är klart, men jag kände ändå att jag var tvungen att nämna det för min arbetsgivare. De skulle kolla möjligheterna ur arbetsgivarsynpunkt och jag har redan slängt ut trådar på högsta nivå i facket. För min del vore det ju perfekt att vara tjänsteledig på 40% eller att gå ner i arbetstid. Två dagar i Eskilstuna och tre i Stockholm. Blev ju faktiskt tillfrågad av min nuvarande arbetsgivare för inte så länge sedan om det fans något de kunde göra för att underlätta för mig. Har faktiskt 3 timmar och 20 minuters restid varje dag. Jag har nu pendlat i fem år, och det börjar kännas lite slitigt. Jag trivs jättebra på mitt nuvarande jobb. Statligt och bra förmåner, men skulle säkert trivas ännu bättre om jag kunde få en heltid här i stan och slipa komma hem så väldigt sent varje kväll ;) Nu går jag upp 0500 varje morgon och kommer hem 1930. Inte hållbart med familj va? Hur som helst så hoppas jag verkligen på detta erbjudande och tror att det skulle vara både kul och utvecklande för mig.

0 kommentarer: