torsdag 21 augusti 2008

Sånt jag saknar i fotoväskan


Just nu har jag ingen foto-motivation alls förens jag får lägga händerna på ett fast Canon 50mm 1,8 objektiv. Är som ett litet barn som går och tjatar om att jag vill köpa. Jag vill ha det när vi åker till Kreta så jag får gå runt och strosa med kameran och ta sköna semesterbilder. Jag har sett rätt mycket bilder tagna med ett sånt här, och det går att få en sån grymm skärpa och ett fint skärpedjup. Porträttus objektivus.
Sen behöver jag en ljusmätare för att få ordentlig kontroll över blixtexponeringarna. Brukar bli okej ändå, så länga jag fotar i RAW. Det är bara det att bra sådana här kostar mucho kudos :( Undrar om den här från www.kaffebrus.se är okej?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du inte 1.4 , 1.8 kostar ju bara 1000:- det har väll du i bakfickan ;) Jag har beställt sigmas 50 1.4 men dom flyttar bara fram leveransen hela tiden :(

Pierre Pocs sa...

Nja när det skiljer 3 loppor mellan 1,4 och 1,8 så får det bli 1,8. Däremot skall jag försöka få en 1,2 eller 1,4 i paket när Canon kommer med uppföljaren till 5D kameran ;)