tisdag 26 augusti 2008

Jag vill inte vänta mer


I dag ringde en kollega och skrämde mig. Han sa "nu har uppföljaren till Canon EOS 5D kommit". Men tyvärr hade han inte hunnit läsa hela pressreleasen från Canon innan han ringde mig. Det var uppföljaren till 40D som kommit, 50D som har en APS-C sensor. Nej Fullformats uppföljaren vill inte Canon kommentera ännu om eller när den kommer. Däremot så har någon på Canon läckt att det kommer en systemkamera till hösten eller vintern. Och då hoppas jag verkligen att det är en typ Canon EOS 5D Mark II ;)

Nu var det iof tur att den inte släpptes i dag. För då hade hela handkassan till Kreta-resan plus lite till rykit ;) Nikons nya fullformatare D700 går loss på en 25 000 kr och ska ha ett bättre färgomfång än Canon 5D, men jag är ju ingen Nikon kille. Så det är bara att sitta ner i båten...

2 kommentarer:

leapox sa...

Jag säger bara: köp!

(ironi)

Pierre Pocs sa...

Aha då förbokar jag!
(ingen ironi ;))