onsdag 6 augusti 2008

När man inte har en fotolokal


För snart ett år sedan efter att jag blev av med min fotostudio eller lokal rättare sagt så hade jag en plåtning här hemma. Det är så jag får fota nu om jag har ett studio uppdrag. Sätta upp blixtar, fonder, mäta in ljuset och totalt möblera om här hemma i vardagsrummet. Hur som helst så var det rätt mörkt utomhus och jag började smälla av en massa kort. Jag hade inte en tanke på hur de två 500 watts blixtarna på bilden såg ut genom våra fönster eller på gatan, eller i kvarteret. Grannarna trodde att det var årets kraftigaste åskväder eller att de hade närkontakt av tredje graden. Hela kvarteret blixtrade och det lyste ut från alla våra fånster i kåken. Nu vet jag i alla fall att jag bör täcka för fönstren när jag fotar.

Just nu ska jag bara redigera och fixa klart lite bröllopsbilder på Malin och Nicklas som gifte sig i helgen, men sen så är jag sugen på att sätta upp blixtarna och prova några fonder som jag knappt testat tidigare. Problemet är att jag inte har någon att fota. Det är konstigt vad svårt det är att hitta någon som trivs framför kameran. Jag behöver lite nya fräsha kort att photoshoppa med. Eller så tar jag kort i vinter efter att jag köpt mitt fasta 50 mm objektiv. Vi får se... Jag suger i alla fall som modell ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrödu! Du har ju modeller om du vill! Vet flera stycken,. grabben.

Pierre Pocs sa...

Du är rolig du. Att du vet flera är inte detsamma som att De vill. Nu lossnade det ju iof. Två fotningar inplanerade ;)

Anonym sa...

snyyyygt gubben.. anarki we like..

tony