söndag 29 november 2009

I dag


I dag var jag uppe med tuppen för att fota Emma. En söt, duktig tjej som bland annat jobbar som frisör och makeupartist åt TV4. Vi har gjort ett projekt ihop tidigare men i dag så fotade jag alltså henne. Och vi har planer på att göra flera jobb ihop. Är ju inte så ofta jag samarbetar, men för att utvecklas tror jag att det bara är plus. Hur som helst så blev det väldigt många bra bilder i dag och nu har jag framkallat (RAW justerat innan export till jpg). Här är en bild vi tog utomhus. Gjorde en annorlunda bildbehandling på denna och gav bilden ett åldrat utseende genom att dels dra färger något ur led och sedan lägga på repor och brus. Vissa bilder får man slita ner och dra bort kvalitet på när man fotar digitalt för att få lite retrokänsla. Jo och solen och den där halo effekten är gjord i efterhand, för i dag var det bara dimma och inte tillstymmelse till sol ;)

Jag vaknade med en lätt huvudvärk i dag, och sen har värken bara ökat. Det är inte lätt att vara kreativ när skallen värker. Jag har i alla fall hållit skenet uppe, men nu tror jag att jag ger upp och går och vilar till lite bra musik.

Jag har total torskat på Melissa Horn! En ung kvinnlig svensk singer/songwriter som är Maritza Horns dotter. Har en spröd röst och kan verkligen skriva bra texter. När hon sjunger så lyssnar man. Har ni hört henne? Har ni spotify så kolla här: Melissa Horn gjorde sin debut och var förband åt Peter LeMarc 2007 och höll på att sno showen. Lars Winnerbäck gästade debutplattan Långa Nätter. I like!

0 kommentarer: