onsdag 8 april 2009

Vet ni

vad som kan reta upp mig rätt rejält och som jag inte riktigt förstår vitsen med? Ordverifiering. Såna där bokstäver som kommer upp efter att men postat ett inlägg eller kommentar på en blogg eller gästbok. Det är inte själva grejen att man ska fylla i några ord eller bokstäver som retar mig för det är ju bra och lurar elaka robotar på Internet. Nej det är helt oläsbara bokstäver och ord man ska skriva av. Och i bland finns inte ens alternativet att man kan slumpa fram ett nytt ord. Jag ger det ETT försök men sen lägger jag ner om jag inte lyckats tyda den oläsbara koden. Vad jag förstår så är det ju program och robotar på nätet man ska lura. Inte behöver det vara kursiverade bokstäver som sitter ihop i varandra för att lura dem. Eller?

Och vet ni vad jag kan tycka är kul? Jag har suttit på tåget och droppat sql tabeller som hört till gamla applikationer jag testat för länge sedan. Och med det frigjort utrymme på min webbserver. Sånt är kul. Vadå jag nördig ;) By the way så är mitt tåg tokförsenat hem. Har stått still i Södertälja i 20 minuter. men det gör inget när jag kan sitta och blogga upp såna här menlösa inlägg. Det var inte min mening att slösa bort din dyrbara tid :D

2 kommentarer:

leapox sa...

Tågen strular verkligen den här veckan! Kul att du har något vettigt att göra medan du väntar och väntar och väntar...

Pierre Pocs sa...

Helt sjukt. Från jobbet till T-centralen med t-banan, 15 min. Åkte med 17.25 tåget och kom in i stan 19.25 och lyxen att bli hämtad från tåget med bil så tog det bara 15 min hem. 2 timmer och 30 min enkel resa. Mmm tur att jag kan beta av e-post och sånt på tåget ;)