tisdag 21 april 2009

somny


Nu är min dator som ny igen efter kraschen. Kan ju säga att det blev en rejäl vårstädning och kanske det inte var så dumt trotts allt. När jag letade efter drivrutinen till Wacom-plattan så kom orginalskivan till min Canon fram som varit borta väldigt länge. Drivrutinerna till kameran och de uppdaterade programmen för remote shooting på Canons webbplats kräver nämligen att man har orginalskivan för att kunna installera. Så nu har jag nya Canon Utility som gör att jag kan skjuta bilder och ställa in kameran från datorn. En finess som är rätt bra när man tar porträtt på löpande band av väligt många människor eller i studion när de man fotar kan se sig direkt på datorskärmen och säga om de blev nöjd med bilden jag just tog.

Nu ska jag logga in på högskoleverket och se hur det har gått med min ansökan till "Fotografi - Visuell kommunikation"kursen i höst. Kommer jag in på den kursen kan jag lova att det blir mycket bildanalys och konstiga foton i höst på denna blogg ;)

1 kommentarer:

leapox sa...

Hoppas du kommer in!!! :)