onsdag 1 april 2009

Ingen tid för detta just nu

Det är ett dåligt bloggande och ännu sämre fotande. Just nu lägger jag krutet på mitt jobb och har liksom varken lust eller ork att vara kreativ när jag kommer hem lagom till Bolibompa. Det lilla krut som finns kvar på kvällen går till lilla busfröet Maja. Och hur det ska gå efter sommaren orkar jag inte ens tänka på. I dag har jag 1,45 timme till jobbet. I augusti lägger SJ dubbelspår mellan Eskilstuna och Södertälje och dirigerar om trafiken runt Västerås. I TVÅ MÅNADER. Då kommer det att ta 2,30 från dörr till dörr. Ja om jag ska åka kollektivt alltså. Med bil måste jag åka vid 05:00 för att slippa köerna och då tar det bara 2 timmar. Men vem orkar gå upp vid 04:30 och komma hem vid 18:30?

Men det blir lite ledigt i påsk och då får jag se om jag hittar på något vettigt att blogga om. Nu är det dags läggdags.

0 kommentarer: