måndag 24 november 2008

obegripligt besöksrekord

Efter att ha haft en jämn ström med besökare på min blogg mellan 25-40 unika besök om dagen hände det något skumt nu. Har bara ökat från i går till 70 unika besök i dag. Jag har aldrig riktigt jagat besökare till min blogg då tanken mest varit att mina nära och kära ska ha lite koll på vad jag pysslar med. Men lite kul är det i alla fall. Kan bara inte förstå vad som hänt. Eller är det kanske ordet IPAINT i de senaste inläggen som drar hit folk ;) Folk kanske googlar och letar efter ett ritprogam till IPHONE :D

Men något som är sig likt är ju frånvaron av era kommentarer :p
Shitt nu är klockan sov för länge sedan.

3 kommentarer:

Sebastian Skog sa...

får man fråga hur du fick fram det dära stapel diagramet?

Pierre Pocs sa...

Jag använder en tjänst som heter Google Analytics. För detta måste man lägga in ett script i koden på sin blogg eller hemsida så att den tjänsten kan spåra trafiken. Med denna tjänst får jag fram en massa statistik. Hur många som surfat in per dag, vilken webbläsare de använt, Från vilken ort eller vilket land de kommer eller från vilken blogg eller sida de hittade till mig om de klickade på en länk.

Men man bör vara försiktig när man lägger in detta script om man inte är så van vid html och css, så man inte krashar hela bloggen.

Sebastian Skog sa...

aha okej bäst lag låter bli då :P