söndag 9 november 2008

Het

Vilken jävla söndag. Okej förutom att jag fick ett kilo vingummin och två trisslotter i farsdagspresent som var riktigt uppskattat så har det varit riktigt tungt i dag. 39,5 i feber konstant under hela dagen och jag har knappt rört mig från soffan. Har pendlat mellan frossa och toksvettningar. Fan jag vill inte vara hemma från jobbet i morgon. Hoppas att jag vaknar mycket piggare i morgon.

Har suttit och kollat lite referensbilder tagna med en Canon 50D. För samma pengar som en 5DmkII kostar så får man en 50D med batteriegrepp och ett ljusstarkt normal zoom objektiv. Att lägga så extremt mycket pengar på en kamera bara för att få en fullformatssensor på 21 milljoner pixlar då bildfilerna också blir väldigt stora, eller att lägga samma pengar på 15 mp med APS-C sensor och ett riktigt bra objektiv. Bilderna tagna med en 50D på 1200 ISO ser ju riktigt bra ut. Men så ekar det i mitt huvud att "En 5D MKII kan jag ha väldigt länge och jobba profisionellt med" Ja det är det svåra valet jag snart måste ta ställning till. Hoppas jag får lite vägledning på fotomässan på fredag.

Apropå rubriken Het och förutom att jag har grym feber så såg jag nyss ett klipp med en lärare som var lite för het. Hon skulle hålla koll på 15 åringarnas klassfest så den inte spårade ur, men börjar själv att strippa. Sen vad jag tycker om att elever filmar sina lärare är en annan sak. Läs artikeln på Metro.se här.

0 kommentarer: