onsdag 12 november 2008

Melbourne 07


Jag tänkte att jag skulle uppdatera med lite bilder på resor eller semestrar jag gjort.
Melbourne -07 var rätt fantastiskt. Nu var inte jag alls runt i Australien på något sätt, utan enbart i eller runt Melbourne. 23 timmars flygresa dit med en mellanlandning i Hongkong. Då gäller det att man ha en liten smärt person i sätena bredvid sig. Det hade inte jag på hemresan då jag satt och armfäktades med en svettig italienare i 22 timmar.

Nåja Melbourne är riktigt fint. Kanske lite för fint för det påminde mig väldigt mycket om Sverige. Hög standard, Snygga människor. Så där stylade som svenska män och kvinnor är. Ska man få se en Hillbilly bör man nog och ut i buschen. Men de har ett grymt nattliv om man gillar klubbar.Jag var ju där i tjänsten, så jag fick smyga ut på dejt med Tina som bor i Melbourne för att komma ut och festa. Konferanser på dagarna och klubbliv på nätterna. Det var så jäkla kul :)

Men ska man till något som känns annorlunda förutom värmen, så kanske man ska satsa på Asien i stället. För det påmind starkt om Stockholm en riktigt varm sommar kväll. Borträknat de där 23 timmarna på flyget då. Men vist ska vi dit igen om Tina tar emot oss. Kati och Maja måste få uppleva Melbourne och Australien.

Kanske trycker in lite fler bilder här senare.

0 kommentarer: