lördag 22 november 2008

IPAINT 2.0


Har ritat en bild till för att öva med Wacompennan i Photoshop. Jag saknar ett snabbkommando för att ställa in Penpresure. Det som gör att en linje blir smalare eller tjockare beroende på hur hårt man trycker ned pennan. Jag gillar den funktionen när jag ritar ytterlinjer, men tycker att det är lättare med en fast penselstorlek när jag lägger skuggor. Någon som vet om det finns ett sånt kommando? Nu måste jag in och ändra i penselmenyn och slå av eller på. Motivet blev åter igen tjejen i spelet Mirror´s Edge.

Det märks att jag längtar efter en ny kamera och att jag är lite less på att fota med min 350D för det kommer inte upp så mycket foton just nu. Var iof ute en sväng med kameran i dag, men höll på att frysa fingrarna av mig. Nåja rita är kul det med. Och jag ritar hellre än bra ;)

1 kommentarer:

leapox sa...

Tjusigt, as usual :)