lördag 12 april 2008

Evas Öga var så där

Har läst ut Evas öga av Karin Fossum. Visst en deckare med en intrig men jämfort med Stig Larssons bok jag är på nu så är det en stor klassskilnad. Karins böcker är ju översatta från norska till svenska och jag kan tycka att språket är trist i Karins böcker. Om det är hon eller en dålig översättning lämnar jag osagt. Sen att de utspelar sig i norska miljöer gör att den inte känns så aktuell och att jag har svårt att associera.

Nej nu håller jag på att avverkar Stig Larssons Luftslottet som Sprängdes på 750 sidor. Har inte lyckats slita mig från någon av hans böcker.

I går blev klockan riktigt mycket och jag kom inte i säng förrens 0230. Håller på och lirar Photoshoptennis med en kompis och klockan tickar snabbt på då. Bloggar mer om det sen. // Pierre

0 kommentarer: