tisdag 1 april 2008

En martch mot Rocky Balboa?

Stackars lilla Maja. Nu börjar inflamationen sprida sig till andra ögat och hon ser ut som hon gått en titelmatch i boxning. Sabla sjuktider. Själv har jag sån hosta som så klart är värst på nätterna. Ringde vårdcentralen och bad att få komma till en läkare.
-Jag ser att du var här i januari och fick hostmedicin. Blev du hjälpt av den?
-Jo fast jag känner mig inte bra och vill komma till en läkare. Penicilin kanske?
Då fick jag förklarat att de har en sån otrolig läkarbrist och om det inte är akut så är väntetiden ett par veckor. De får ett nytt läkaravtal i maj och förhoppningsvis blir det bättre då.
Men inte blir jag hjälpt av det och inte hostan heller.

Känns bra att vara hemma med Maja i alla fall, för att sitta och hosta så här på tåget funkar inte. // Pierre

0 kommentarer: