torsdag 24 april 2008

Böcker


Jag har precis gått med i en bokklubb som Kamera & Bild har startat. Där skall man kunna köpa bra böcker billigt som handlar om foto och bildbehandling. Som första bok har jag beställt Människa, människa av Paul Hansens som är vår tids kanske främsta pressfotograf. Som en premie får jag också A day in the life of Sweden som kan ses som ett samtidsdokument och en resa genom Sverige.

Har läst ut Stig Larssons Luftslottet som sprängdes vilket var den sista boken i Milenium triologin. Den sista och den bästa. Det känns så himmla trist att det inte kommer någon mer bok från Stig Larsson.

Har nyligen börjat på Henning Mankells Danslärarens återkomst och den verkar bra så här långt. Men det finns ingen Lisbeth Sallander i den. Nej den verkar faktiskt helt okej. Har inte läst något av Henning tidigare men han verkar ha koll på språket och flytet i texten.

Om jag blir hälften så torsk på Henning Mankell som jag blev av Stig Larsson så lär jag ha betydligt mer att läsa då han har kommit ut med rätt många böcker, som jag dessutom sett några filmatiseringar av. Och så lever ju han fortfarande. // Pierre

0 kommentarer: