fredag 2 oktober 2009

Min fredag

I dag gjorde jag min sista arbetsdag på jobbet som webbredaktör åt Försvarsmaktens logistik. Jag har jobbat åt Försvarsmakten i 5 år och jobbat både i Strängnäs, Enköping och de senaset två åren i Stockholm på staben för Försvarsmaktens logistik. Men de senaste två årens pendling har varit tunga. Så nu lämnar jag försvaret och en statlig tjänst. Min sista dag i dag bjöd jag på tårta och blev själv bjuden på lunch av chefen. Fick en otroligt fin fotoväska av mina kolegor och ett stort lycka till både från mina kolegor och massor med lycka till mail från de jag haft bra kontakt med de senaste åren. Så jag kommer sakna mina kolegor och lika mycket kommer jag inte att sakna de dagliga resorna till Stockholm.

Så på måndag börjar jag jobba som konsult för Adecco på Volvo CE i Eskilsuna. Tanken är att det ska bli bli en fast tjänst på Volvo men i dessa tider har de anställningsstopp som så många andra och jag ser det bara som en intressant erfarenhet att få jobba som konsult. Jag vet att jag har en rätt bra bredd på mina kunskaper så jag tycker det känns rätt tryggt och spännande.

Men det är fortfarande fredag och nu börjar Heros på tv. Tjohoo :)


0 kommentarer: