lördag 10 oktober 2009

Iphone 365 projekt

Ibland har jag saknat att bara ta bilder utan att det behöver vara ett högupplöst tekniskt mästerverk. Att bara fånga delar ur min vardag eller vad som helst. Som jag skrivit tidigare och det som är tanken med det som jag kallar för mitt lågupplösta Iphone 365 projekt är att det i många fall är roligare och viktigare att ta många bilder av olika slag. Mer än att ta få men snygga bilder. En bild har ju ofta en historia oavsett om det är en snygg och tekniskt fin bild. När jag nu har möjlighet att från min telefon kunna ta ett kort, göra en snabb redigering om jag vill och sen skicka upp på ett ögonblick till min sida så är det klart att det passar för just ett 365 projekt. Med 365 är tanken så klart att ta en bild om dagen men det tänker jag inte hålla så hårt på utan tar en bild när jag känner för det. Vill undvika en massa onödiga måste krav som jag är rätt duktig på ställa för mig själv ;) För att det ska bli hanterbart har jag dock begränsat bildstorleken på bilden som skickas upp till max 800x800 pixlar. Därav lågupplöst ;) Det här är mest kul för min egen skull och blir lite av en dagbok jag kan blicka tillbaka på efter året som gått. Kanske blir det ett collage på papper till slut?

Bilderna skickas upp till http://www.pox.se/365

0 kommentarer: