lördag 17 januari 2009

Låt den rätte komma in

Vilken helg. Jag har både nackspärr och ont som fan i ryggen. Inte många knop med andra ord. Ligger mest och läser i en ny bok. Den bok som jag så gärna velat se filmen om men aldrig lyckats få barnvakt till. Låt den rätte komma in. En väldigt annorlunda och rätt smutsig vampyrskildring som utspelar sig i en förort i Sverige. Det är ingen sån där romantiserad vampyrskildring som de flesta vamyr rullar är i dag, utan mer trovärdig. Om det skulle finnas vamyrer i dag, var skulle de då bo och leva? Mmm jäkligt spännande. Sen att jag är torsk i vampyr romantiken är en annan femma. För er som inte har mig på Facebook så kan jag berätta att jag har en vampyr som jag sköter om genom att fightas och föda. Är den högst rankade "levels" bland mina vänner där och det är i stort sett det ända jag bryr mig om när jag loggar in på Facebook ;) Nu ska vi i alla fall ut en sväng, eller rättare sagt hem till Lina och Erik för att fika. Hon som krossade sin armbåge i en halkolycka i julas.

2 kommentarer:

leapox sa...

Läs fort - jag vill med ;)

Pierre Pocs sa...

Kati: Nu är den din. Den var riktigt bra. Så ska vi bara se filmen också!