onsdag 14 januari 2009

jPod

Jag var på ett arbetsplatsmöte hos min chef när hon lånade ut en bok som hon trodde skulle passa mig. Hon tänkte nog att en datanörd från sjuttiotalet skulle uppskatta boken JPOD. Och så rätt hon hade. Jag måste nog säga att det är den mest skruvade bok jag läst och många sidor innehåller bara blajtext typ primtal eller eller listar något annat obegripligt. Trotts detta slöseri av skog så var den riktigt underhållande och oförusägbar och jag fick många skratt på tåget. Hur skruvad var den? Ett exempel är när mamman till huvudpersonen i boken ringer sin son på jobbet och ber honom komma hem på en gång. Väl hemma hos mamman så har hon i källaren haft ihjäl en MC-knutte som inte ville betala för sig när mamman skulle sälja sitt hemodlade gräs. Big deal för sonen men mamman var mest orolig för om sonen inte ville ha lite mat innan de fraktar bort liket. Haha så skruvad :) Då sonen jobbar på ett spelföretag och språket ofta är väldigt nördigt så får jag för mig att den här boken passar bäst till oss äldre datanördar.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte läst boken ännu, men tv-serien är helt fantastiskt. Rekommenderas :)