lördag 31 januari 2009

Foxmarks håller ordning på bokmärken

Här kommer ett litet tips för er med flera datorer. Jag har flera datorer (3) i hemmet som jag använder lite olika beroende på vad det är jag ska göra på dem. Men något som jag vill ha på alla är samma bokmärken i webbläsaren. För något år sedan började jag använda Foxmarks som håller alla mina bokmärken synkroniserade. Det är ett plugins till Mozilla Firefox som installeras på alla datorer man vill ha synkade bokmärken på. Lägger jag sedan till att bokmärke på en dator så syns det alltså på alla datorer. Och samma sak om jag tar bort ett bokmärke. Är man sedan ute och far och inte sitter på en egen dator kan man i stället logga in på webbplatsen och få upp alla sina bokmärken där. Detta är en jättebra tjänst som inte kostar något och som är oumbärlig för den med många datorer. Här hittar du Foxmarks.

0 kommentarer: