onsdag 19 augusti 2009

Zombie


Mathilda frågade mig om jag inte kunde göra en zombiebild av någon av bilderna jag tog på henne. Först svarade jag nej och sa att då skulle vi tagit sådana bilder från början och att jag inte vill göra halvdana bilder. Men så kom jag att tänka på en bild som faktiskt har lite av en zombi pose. Så jag gjorde ett försök i alla fall. Ingen bild jag direkt lägger upp på Flickr och förväntar mig kritik på, men här på bloggen kan den ändå få hamna. varsågod Mathilda :) Inget direkt överdrivet zombie stuk egentligen utan mest ögonen som är svarta (gräslig bildbehandling) och en annan miljö. Skulle vara coolt att hitta någon som är duktig på riktigt zombie-makeup och blodsminkning för en fotning någon gång.

Edit: Bilden är ersatt efter tips i kommentaren ;)

3 kommentarer:

Jensa sa...

Så pjäkigt är det väl ändå inte. Jag hade nog testat att lägga på en krackelerad struktur på huden. En lagom nedtonad sådan. Även om jag nu får zombietankar får jag även tankar på en porslinsdocka.

Pierre Pocs sa...

Så klart lite textur skulle passa på huden. Ska prova det! Tack för tippset :)

leapox sa...

Bilden blev faktiskt bättre nu! :) Hoppas Mathilda gillar den också!