onsdag 5 augusti 2009

Ljuset

Jag har blivit väldigt nöjd med ljuset på mina senaste bilder. Mest med tanke på att jag inte äger en ljusmätare. För porträtt gillar jag den här typen av ljus. En blixt snett framifrån som fungerar både som ett allmänljus men även formar vissa skuggor i ansiktet. Ett blixt bakifrån som ger en ljus kontur och lyser upp håret bakifrån. Och till sist ett eller flera ljus som belyser den vita bakgrunden så att det blir vitt. Kruxet utan en ljusmätare är att jag hela tiden måste justera bländaren eller blixtarna så fort jag flyttar på modellen eller när jag själv förflyttar mig. Och det tar tid. Hur som helst så gillar jag när skuggorna under den här pallen bara gör en förvirrad och man inte riktigt kan sätta fingret på var ljuset kommer i från :)

Nu har jag en inbokad plåtning i helgen som kommer att kräva en hel del både tekniskt och kreativt. Det kommer att bli riktigt skoj.

Attitude
Modell:Alicia
Attitude
Modell:Alicia

0 kommentarer: