torsdag 23 juli 2009

I painted a picture

i painted a picture of you

Någon tyckte att jag Photoshoppade för lite i mina bilder. Men det kan man ju inte säga om den här! Eller? Jag ska förklara lite vad jag tycker om Photoshoppande. Det är jättekul, och jag kan sitta i timmar och bara prova mig fram. Men... Jag har redan varit i den fasen när allt skulle photoshoppas. Nu för tiden är jag väldigt försiktig. Kanske för försiktig. Men jag tycker att ett foto ska se ut som ett foto och inte synas att det är fixat med. Men så finns det ju bilder som denna. Då är det något helt annat. Denna bild är inte tänkt att på något vis se ut som ett realistiskt foto. Grundidén innan jag ens öppnande denna bild var att jag ville göra något som liknade en oljemålning. Så jobbar jag oftast. Jag funderar vad jag vill skapa och gör det därefter. Inte tvärt om som att öppna en bild för att se vad det blir. Thats how I do it.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha någon...? Ska jag känna mig träffad?

Den blev jävligt bra måste jag säga! Mer sånt!

Pierre Pocs sa...

Haha tjenare någon ;) Jag måste erkänna att det är kul att ta i så här mycket i bildbehandlingen, men jag vill hellre ses som fotograf är som returchör ;) Men för ditt kommande tema lovar jag mycket av allt ;)