onsdag 22 oktober 2008

Utbilda i Medieträning

Först vill jag bara säga att det här är det 201 inlägget på denna blog!
Shitt har jag inget liv :D

Vi skall medieträna chefer på jobbet snart så att de kan hantera obekväma situationer då journalister pressar dem. Vi skall grilla dem med en massa obekväma frågor samtidigt som de filmas. Efter det skall vi hålla föreläsningar och övningar i hur man hanterar journalister och medier varpå de får se på filmen där de blev intervjuade i början. Förhoppningsvis får de en liten aha upplevelse. Om det sedan finns tid kvar så filmar vi dem en gång till då de säkert gör bättre ifrån sig. Och Ja de kommer att misslyckas första gången. Det gör nästan alla. Å andra sidan kan ju vilken elak eller oetisk journalist som helst intervjua så att de får de svar de vill ha.

Jag och min kollega skall sköta tekniken. För detta ändamål har vi köpt in en Canon videokamera (FS100) med stativ och mikrofon. En sådan som spelar in direkt på ett SD kort. Jag säger bara vad smidigt! Den sparar varje inspelning som en fil som bara är att plocka in i datorn. Jämfört med min egen kamera som spelar in på DV band där man måste kolla på filmen i realtid medans filmen förs över i dator. Men all annan teknik får vänta för nu är det en Canon 5D MK2 som har prioritet nummer ett. Och den kan ju faktiskt filma i HD kvalitet, så det så :D

0 kommentarer: