onsdag 15 oktober 2008

Hösttema

Maja

Jag ska upp någon helg snart och träffa Emma som är en grym frisör och maketjej och där hon också skall ta med sig någon modell för mig att fota. Det var jag från början som kontaktade Emma om att jag vill fota ett hösttema, vilket är vad vi ska göra. Det ska bli riktigt kul. För att testa ljuset lite i förhand provade jag liknande bilder på min dotter Maja för ett tag sedan. Hon är min lilla egna modell :) Något jag lärt mig med mitt nya 50mm objektiv är att ställa skärpan manuellt då det verkar lätt att den halkar fram en aning på automatik.

Just nu är jag hemma med en magsjuk liten Maja och själv har jag feber. Eventuellt ska vi in till sjukan med Maja för hon har varit risig i kistan rätt länge nu. Det är lite småtungt att vara hemma med en liten sjukling när man har feber själv.

0 kommentarer: