måndag 3 mars 2008

Kul arbetsflöde med Lightroom



Jag är riktigt fascinerad Lightroom. Jag kan göra bildbehandling direkt där. Jag kan importera direkt från kameran. Jag kan exportera till sjysta webbalbum och göra avancerade utskrifter. Det hanterar RAW väldigt bra och den gör samtidig säkerhetsbackup till exempelvis en extern hårddisk. Just nu saknar jag bara en central lagringsenhet som en NAS server eller liknande så att jag kan nå mitt arkiv från vilken dator som helst. Däremot även om jag lagrar på en extern drive så syns lågupplösta bilder fortfarande i Lightroom. Det är en sjyst funktion.

I dag fick jag reda på att jag skall fota ett bröllop i augusti. Det är våra grannar och goda vänner som skall gifta sig. Jag tror de vill ha dokumentations foto stuk och det passar mig fint.
Jag tror det kommer att blir mycket bröllops blogande framöver.(klura på den du;)) // Pierre

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad kan det betyda, hmmm :) Kan det vara lite reggie stuk inblandat.