lördag 1 mars 2008

Köpte en ny bok i dag

Jag köpte en ny bok av Scott Kelby i dag. Lightroom for Digital Photographers. Med tipps för LR 1.3. Jag har sedan tidigare flera böcker av Scott Kelby som är en riktigt duktig Photoshop pedagog. Jag har för länge sedan sagt att jag skall gå över till att fota i RAW formatet och så har jag ett väldigt stort bibliotek med bilder. För att hantera dessa digitala flöden på smidigaste sätt så har jag i flertalet forum hört mig för bland fotografer. Lightroom har många bra finesser för både RAW och jpg bilder. Den katalogiserar och gör backuper, Du kan göra många avancerade bildbehandlingar direkt utan att öppna Photoshop och så är det inte så fasligt dyrt heller.

Alla nya program har en viss tröskel man måste över och det är här boken kommer in. Den förklarar på ett pedagogiskt sätt allt från installation till avancerade bildbehandlingar i RAW. Kanske att jag kan sitta och lära mig Lightroom på tåget? // Pierre

0 kommentarer: