fredag 4 september 2009

Hur skruvat som helst

Måste nog erkänna att jag blev blåst i dag. Jag följde ett twittinlägg och hamnade på en så skruvad sida. Mullbergaskolan.se. Det inlägg jag hakade upp mig på var när rektorn hänger ut en elev med namn för att denna inte har råd att följa med på klassresa till Skansen. Som den hetsiga följaren av Personuppgiftslagen var jag tvungen att lämna en kommentar genast. Men så började jag surfa runt och blev bara mer och mer förvirrad. Jag förstår det fortfarande inte ärligt talat. Hela sajten måste ju vara ett skämt. Men hur skruvad affärsidé/idé är det inte att skapa en falsk religös skolwebbplats. Ja se för er själva. Kola in Personalsidan ;) Så autentiskt, skruvat, sjukt, och på något konstigt skuvat sätt även jäkligt kul, så det till och med fick bli ett blogginlägg här. Jag blir så sur p mig själv. Jag säger ofta att man ska granska nyheter och bilder kritiskt och inte tro på allt man ser, och så låter jag mig bli så upprörd (läs lurad) och hinner dra iväg ett tips till Aftonbladet *haha* Tänk om jag kunde läsa klart allt innan jag reagerar. Jag har inte ens en passande kategori för det här inlägget :P

Mullbergaskolan.se

1 kommentarer:

leapox sa...

Galet ju. Ska du beställa en t-shirt? hihi