torsdag 21 maj 2009

Mitt Eskilstuna


Frugan håller på med sin examensuppgift i Digital bildbehandling och har frågat mig om inte vi kan åka ner på stan och ta lite bilder för just denna uppgift. Jag vet inte riktigt vilket tema hon tänkt sig, men både hon och jag fick väldigt många bra bilder från Eskilstuna centrum. Här är dock bara de bilder som jag har tagit. Men hennes bilder lär säkert dyka upp på leapox.blogspot.com. Dokumenterade särskilt den stora fonden bestående av tre gigantiska fotografier som de täckt över det nedbrunna statshotellet med. Bilderna på Forsbron där en är liggande och en är i stående format har jag väldigt svårt att välja mellan. Vilken tycker du är bäst av dem?


Rademachersmedjorna

Eskilstuna Stadsbiliotek

Kungspassagen

Kati & Maja i Smörparken

Café Kaka

Smörparken

Smörparken

Restaurang Tingsgården

Kati & Maja

Forsbron

Forsbron

Fors kyrka

S:t Eskil

Kvarteret Värjan

God lunch på Restaurang Akropolis

Hotell Statt

Eskilstuna ån

Klosters kyrka

Stadsparken

Maja i Stadsparken

Pråmen

Pråmen

Guds hand i Stadsparken

Stor fond som täcker det nedbrunna statshotellet

Stor fond som täcker det nedbrunna statshotellet

Obelisken till vänster

Strömsholmen

3 kommentarer:

leapox sa...

Vi fick verkligen fina bilder idag. Jag tror att jag gillar den stående bilden mer, fastän man missar en del detaljer - lugnare intryck...

Mitt fototema är ju Staden Eskilstuna. Lite sur att jag inte fick till bilden som du fick till sen - den med hotell Bolinder Munktell fotad från gräsnivå... Jag ville ju ta den! Practise makes perfect... kanske?

Indra Gunawan sa...

I like the picture

Pierre Pocs sa...

Thanks Indra :)