torsdag 21 maj 2009

Lite ledigt

Nu är det några dagar ledigt. Dels för att det är en röd dag i dag torsdag och så har jag tagit ut pappadagar i morgon och och på måndag. Har inte några planer och det är precis så det ska vara när det heter ledigt. Har gjort om några bildbehandlingar av de bilder jag har på hemsidan. Bildbehandling är ju lite sånt som det går mode i eller sånt som man som fotograf gillar för tillfället. Jag var väldigt inne på en blandning av svartvitt och färg och hade behandlat "Fashion" bilder på det sättet. Jag fattar inte hur jag tänkte när jag tog bort färg i bilder som skall visa kläder och smink. Så nu har jag korrat några sådana foton.

Nu ska vi strax ut på promenix nere på ett stängt centrum för att ta lite bilder till frugans examensprojekt i bildbehandling. Föresten så vill jag ta eller göra en bild typ Kylie Minogue & Nick Cave Wild roses. Fina kläder, snyggt smink i naturen, romantik men ändå en väldigt mörk ton i bilden. Är ni med? Blev lite inspirerad på utställningen Prerafaeliterna :)Så modell och makeförslag är varmt välkommet.

0 kommentarer: