fredag 1 maj 2009

SJ-PPIO medlemsnivå SVART


Nu får jag lite roligare förmåner på tåg hos SJ. Gratis kaffe eller te på alla tåg. Surfa gratis oavsett vilken klass jag reser i. Komma in på SJ-loungen i Stockholm gratis. Gå före i vissa köer när jag ska köpa biljett och snabbare service på telefon när jag ringer SJ kundtjänst. 10% rabatt på Scandic och en massa andra erbjudanden. Så klart att gratis surf är det som gör mig mest glad. Ett sånt här kort får man när man är med i SJ-PRIO och har kommit upp över 25 000 poäng :) Jag har ju ett mobilt breband som funkar rätt okej, men det utnyttjar ju GSM nätet och GSM nätet har svårt när mottagaren rör sig i höga hastigheter, Vidare så är dubbeldäckarnas solskydd på fönstrena också rätt bra på att stoppa just GSM signalen. Så att utnyttja det inbyggda wifi nätet ska bli skönt.

4 kommentarer:

Sebastian Skog sa...

Nästan lika bra som mitt busskort! fast jag har max 4st resor om dagen. sen får jag ju ta plats där det finns ;) ska vi byta kort?

Pierre Pocs sa...

Men jag reser fritt med buss i Eskilstuna och fritt med SL i Stockholm. Men att resa fritt är långt ifrån detsamma som att resa gratis ;)

leapox sa...

Kaffe - finns det på de tåg du åker med?

Pierre Pocs sa...

Jo det finns kaffe på dubbeldäckarna! Men det är en automat i stället för en bistro ;)