torsdag 12 juni 2008

Utbildat i Lotus hela dagen


I dag har jag utbildat redaktörer i Lotus Notes Domino som publiceringssystem. Utbildningen är egentligen gjord för att hållas i två dagar men jag klippte i presentationen och övningsuppgifterna och fick ner den till en endagars utbildning. Lotus i sig är inte så svårt utan det är strukturen i nätverket som kan vara lite klurig att hitta i för en ny redaktör. En stor organisation får lätt en komplicerad informationsstruktur.

Förmidagen föreläste jag med projektor och eftermidagen var jag handledare till deras övningsuppgifter. Rätt kul och jag trivs i rollen som lärare. Tyvär vaknade jag med spränghuvudvärk som höll i sig hela dagen. Jag höll masken och körde på, men shitt vad tungt det är att se glad och trevlig ut då. Men i morgon är det FREDAG och snart är det semester jiihaa.

1 kommentarer:

Anonym sa...

svar: det beror mycket på vad modellen har för hy innan och vad syftet med plåtningen är. men jag känner inte att det är någon "kaka" som modellen har på sig, men det är ju coverstick, foundation och puder. så det är mer än vanligt, jag vet inte hur mycket smnk man har på tv. haha, sorry, dåligt svar, jag kan inte riktigt förklara, varför undrar du? :)