fredag 11 juli 2008

webb 2.0 videosida

Jag ville prova att göra en sida som visar video likadant som bilderna på min fotosida Pierre Pocs Photogrphy. Hittade en moddad variant på Lightbox scriptet som jag har för bilderna. Videobox.
Tre javascript och en CSS som jag byggt om för att ppassa min sida. Tanken är ju att det är mitt egna material som jag skall visa upp på Pierre Pocs Photography, och just nu har jag bara fyra filmer på som jag kan länka in. Det är ju inga seriösa videoproduktioner heller ;)
Men det är kul att prova vad man kan göra för webbfunktioner i dag på nätet.

Är lite kluven till om jag skall visa upp video på sidan. Kan inte Du lämna en komentar om du tycker att det sänker kvalitén på sidan eller om du tycker att det är en kul grej?

Kolla videosidan här.

0 kommentarer: