torsdag 3 juli 2008

Datakonsult på semestern?

Okej jag kan nog bli iriterad av rätt mycket men men ;)
I går skulle jag visa nya fotosidan för ett par bekanta. Eller rättare sagt Kati skulle visa, och öppnar sidan i Explorer. Då funkar inte scripten och bilderna öppnas i ett nytt fönster. Och jag som har beta-kollat den i alla möjliga webbläsare tidigare. Såg inget direkt fel i koden heller. Så nu på morgonen har jag uppdaterade Lightbox scriptet till 2.04. Och då fungerar det igen? Hade 2.0 tidigare och en sökning på nätet visar att 2.04 har en del fixar för just IE. Och här bryter vi för reklam. Jag använder Firefox med tillägget Webdeveloper och tycker helt klart att det är den bästa webbläsaren på marknaden just nu. Hatar Explorer och MS som inte kan rätta sig efter W3C standarden fullt ut.

I går dog också min stationära arbetsdator. När den tvärdog misstänkte jag direkt nätaggregatet och köpte ett nytt för 360 kronor på MGK data i Eskilstuna. Jag har bara kopplat in det och får liv i burken igen, men den vill inte starta Windows. Misstänker att jag missat en grenkoppling som matar C: disken med ström. Orkar faktiskt inte kolla det nu. SUCK.

Sen verkar det vara huliganer i vårt område just nu som tydligen eldar upp soplådor så att bilar och hus blivit skadade. Tror det är dags att göra en tyvärr olaglig försiktighets åtgärd, och rigga webbkameran med motiondetection över våran tomt. Okej bilderna håller kanske inte som bevismaterial i rätten, men vem säger att man skall gå till rätten. Ett öga för ett öga ;)

Nu ska jag försöka gå ut och njuta av sommarvärmen. Ta mig till en strand och glömma datorn för en kort kort stund. // Pierre

0 kommentarer: