måndag 19 maj 2008

Tony é du sur?


Ett kort på Tony jag gick loss på i Photoshop. Tony du får väl se den som ett uttryck för all pisk på xboxet, Om det är du eller jag som får stryk kan vi låta vara osagt ;)

Jag var på någon blogg och såg verkligen fina bilder som var totalt förstörda med ett stort copyrightmärke samt namn på fotografen. Jag läste ett inlägg om just detta på Moderskeppet.se för ett tag sedan. Jag tillhör dem som hellre vill att mina besökare skall få en upplevelse av bilderna . Om de väljer att sno dem så känner jag mig bara hedrad att de vill använda mina foton. Okej bilder som är till försäljning i högupplöst är en sak, och om jag vill göra reklam för mig själv på nått sätt. På en bildbehandling som denna bild exempelvis så kan jag sätta mitt namn på den. Dock placerar jag mitt namn nederst lite diskret. Hur paranoid får man bli och till vilket pris. Om man skall vara säker på att någon inte skall sno dem så ska de inte ligga på nätet från början.

0 kommentarer: