söndag 25 maj 2008

Snickartankar


Vi har tvättat och städat på altanen i dag. Har grunden till en vägg mot våra grannar nu, men jag ska slå upp en brandvägg med panel och isolering. Det där med brandvägg har jag egentligen ingen aning om hur man gör, så all hjälp med tankearbetet är välkommet. Två lager gips har jag hört att det ska vara men kan man spika det mot en träregel eller skall det vara metallskenor? Finns det speciellt brandgips?

På andra sidan altanen skall en liten vägg på 30-40 cm upp mot husväggen och sen ska en grind byggas där i mellan i samma stil som resten av altanen. Jo en trappa på utsidan skall jag fixa också. Och det ska vara klart och målat tills bröloppet 17 juli. En van snickare skulle säkert fixa det på nån dag, men jag behöver betydligt mer tid. I dag är det mors dag och vi ska iväg på fika till min mamma nu.

0 kommentarer: