torsdag 8 maj 2008

Ur led är färgen


För att få till en annan känsla i en bild så är en variant att vrida färgerna ur led. Färger behöver inte alltid vara verklighetstrogna. Visst kan man lägga en varm eller kall ton, men jag menar att vrida upp cyan eller magenta rakt över hela bilden. Jag är ju ingen direkt beundrare över färgbilder men i vissa fall kan det vara berättigat att vrida sönder ett foto så här. Problemet med den här bilden är att jag tappat kontrollen över den gulgröna färgen då den ser helt olika ut på mina bärbara och min stationära. Det brukar inte skilja mallan skärmarna mer än i svärta, men på den här bilden är det extremt. Hur det ser ut på din har jag ingen aning om. För mycket eller coolt? Jag tycker i alla fall att med Mia som modell så passade det på just den här bilden. // Pierre

0 kommentarer: